Zapewne każdy z nas widział przejeżdżający autobus. W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku jedyne co można było na nich zobaczyć, to nazwa marki i modelu pojazdu. Wraz z rozwojem cywilizacji, a także marketingu, wszystko co ma koła zaczęło służyć reklamie. Przyjrzyjmy się bliżej, jakie są możliwości propagowania treści w pojazdach komunikacji miejskiej.
Reklamy w autobusie – przykuj uwagę podróżujących
Jest to jedna z dwóch głównych spotykanych rodzajów reklamy. W autobusach jest ona umieszczona w formie plakatów rozwieszonych na szybach, listwach podsufitowych, czy choćby za plecami kierowcy. W zasadzie każda wolna przestrzeń wewnątrz pojazdu może zostać zaadoptowana do montażu reklamy. Może ona mieć niewielki format (taki jak kartka formatu A3), ale również zdarzają się znacznie większe Zaletą tego rozwiązania jest możliwość szczegółowego zapoznania się z jej treścią. Niezależnie od tego, czy jest to zachęcenie do zakupu określonych produktów, nabór na kurs, a może informacja o świeżo otwartym zakładzie.
Ta forma ogłoszeń ma szeroki wachlarz zastosowań. Promocja może być jednostronna, przeznaczona do czytania wewnątrz, a także dwustronna – wtedy podczas postoju ludzie z zewnątrz mają możliwość zapoznania się nią. Ogromną zaletą jest łatwa i szybka zmiana ich treści. To nie jedyna dobra strona, ponieważ wielokrotne rozpowszechnienie reklamy w autobusie zdecydowanie zwiększa zainteresowanie jej treścią. Takie rozwiązania są znane w wielu miastach, takich jak: Płock, Szczecin, Olsztyn, Inowrocław.
Reklamy na autobusach – niech Twoja firma jedzie w miasto

Ten rodzaj promowania jest spotykany głównie z tyłu pojazdu, a czasem także po bokach. Głównym odbiorcą stają się kierowcy i pasażerowie samochodów za autobusem. Daje to możliwość szczegółowego zapoznania się z treścią ogłoszenia. Oczywiście ludzie, którzy stoją na przystanku, albo poruszają się przy drodze również mogą przeczytać reklamę. W autobusach za to nie ma ograniczenia do patrzenia na zewnątrz – jest to spowodowane użyciem specjalnego materiału, który zostawia maleńkie przestrzenie. W ten sposób nie trzeba się obawiać o bezpieczeństwo i komfort podróżujących.
Jeśli chodzi o zalety tego sposobu reklamowania, to należy głównie wymienić: niewielki koszt jednostkowy dotarcia do klienta, zainteresowanie szerokiego grona odbiorców, możliwość zapoznania się z treścią ogłoszenia. Niestety można także zaobserwować wady takiego rozwiązania. Oczywiście jeżeli chcemy wymienić kilka produktów, to może stać się kłopotliwe dla potencjalnego czytającego. Tutaj warto przedstawić produkt flagowy, albo konkretną nazwę i ofertę firmy. Minusem także może być ograniczona flota pojazdów komunikacji miejskiej. W takich miastach jak: Warszawa, Bydgoszcz, Toruń, czy Kielce, to nie będzie problem. Zdecydowanie gorzej będzie w małych miejscowościach.
Podsumowanie
W tekście zostały szczegółowo omówione rodzaje reklamy w autobusach. To, czego oczekuje klient zlecający, ma bezpośredni wpływ na formę i miejsce usytuowania propagowanych treści. Inaczej będzie z promocją produktów spożywczych, a inaczej z reklamą zakładu stolarskiego. Każdy jednak może liczyć na dotarcie do licznego grona osób. Z pośród wielu firm, które zajmują się wytwarzaniem takich reklam można by wymienić choćby tą: https://autobox.com.pl/. Niezależnie od wyboru producenta reklam, warto przed zleceniem zorientować się na liczbę niezadowolonych klientów. Jeśli oczywiście tacy się znajdą.